رنگ چوب ترموود 

 چوب ترموود هنگامی که در معرض نور آفتاب و باد و باران و رطوبت و تغییر هوا قرار می گیرند در صورتی که از روغن یا رنگ چوب استفاده نکنند تغییررنگ می دهند  خاکستری نقره ای می شوند. بنابراین توصیه می شود از رنگ چوب یا روغن چوب برای جلوگیری ازتغییر رنگ چوب ترمو استفاده شود. که استفاده از روغن یا رنگ چوب می توان نه تنها از تغییر رنگ آن جلوگیری کرد بلکه باعث طولانی تر شدن عمر چوب می شوند.
 رنگ چوب ترمووود از جنس کاج در برابر تمامی شرایط  آب و هوایی در محیط های خارجی مقاوم هستند ولی قبل از نصب در فضاهای خارجی به منظور مقاوم سازی در برابر اشعه آفتاب و جلوگیری از تغییر رنگ چوب حتماً می بایست با رنگ های مخصوص ترمووود رنگ شده و سپس نصب شوند. این رنگها جزو عملیات تکمیلی فرایند ترمووود بوده و از هرگونه تغییر رنگ چوب و از دست دادن رنگ دانه های آن جلوگیری می نماید.

رنگ چوب ترموود


 چوبهای ترمووود از جنس زبان گنجشک  نیز در برابر تمامی عوامل جوی و آب و هوایی محیطهای خارجی مقاوم هستند ولی استفاده از  روغن ها بر روی آن باعث ایجاد مقاومت بسیار بالا در مقابل اشعه آفتاب و همچنین حفظ زیبایی آن می گردد. 
رنگ چوب ترموود علاوه بر زیبائی بخشیدن به چوب و حفظ ظاهر طبیعی آن ، با نفوذ پذیری  در عمق چوب از آن را در مقابل انواع قارچ ها و کپک ها، حمله حشرات و اشعه آفتاب محافظت می کند.
این رنگ‎ها در دو نوع پایه آب و پایه روغن تولید می‎شوند که هریک به شرح زیر می‎باشند:
رنگ‎ چوب بر پایه آب:
این نوع از رنگ‎ چوب در بیست طیف رنگی ایجاد می شوند . با توجه به اینکه پایه  همه این رنگ ها آب است تنها  به عمق 2 تا 3 میلیمتر به سطح چوب ترمووود نفوذ می کند. در ضمن هیچ لایه‎ای ایجاد نمی شود  که این امر از پوسته شدن رنگ به مرور زمان در مقابل آفتاب جلوگیری می کند .رنگ‎های پایه آب معمولاً برای چوب‎های دکوراتیو و نمای ساختمان و همچنین سازه‎های چوبی بکار گرفته می شوند.
 

رنگ چوب ترموود

رنگ‎‎چوب بر پایه روغن:
این رنگ‎ها به صورت بی رنگ تولید می شوند. و معمولاً برای کف محوطه‎های باز و یا سخت چوب‎ها به کار می‎روند و همچنین امکان استفاده با رنگ‎چوب بر پایه آب و ایجاد تنوع رنگی را نیز دارا می‎باشند. این رنگ‎ها مقاوم در برابر  اشعه آفتاب بوده و در ضمن در مقابل کلیه شرایط  اب و هوایی مقاوم می‎باشند و همچنین به گونه‎ای ایجاد می‎شوند که نقش و نگار چوب را از بین نمی رود فقط به صورت یه رنگ روی  چوب ترموود قرار  می گیرد.